Monday, September 5, 2016

صدای دوهول بنیاد آذربایجان ... از دور هم خوش نیست



خیلی خوشحالم که اعتراض به سیاست های "بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان" از داخل و از آزربایجان جنوبی شروع شده است.

مردم تورک و بخصوص روشنفکران آزربایجان جنوبی، متوجه حیله و سیاست جدید اما کثیف پان فارثیسم برای از بین بردن هویت تورکی آزربایجان در زیر پرچم و آرم پانفارثیسم: "بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان" شده اند.

فعالان مدنی و روشنفکران آزربایجان دریافته اند که دشمن تورکان و آزربایجان در لباس تازه ای به ما حمله کرده است و هدف دشمن تورکان، قتل عام فرهنگی تورکان است.

دشمن تورکان آزربایجان تصور کرده است که چون قتل عام تاریخ، فرهنگ، زبان، و ... در زیر عنوان "بنیاد ... قتل عام آزربایجان" است، کمترین اعتراض و مخالفتی را در پی خواهد داشت. اما آزربایجان اویاق دیر و دوشمه نین هر حیله سین و ته له سین گورور. آزربایجان دوشمنی هر هانکی دوندا و قئلیقدا اولور اولسون، آزربایجان خالقی ائوز دوشمنین یاخجی تانیز. آزربایجان تورکو دوشمنی اولان فارثیسم بو سفر "بنیاد ..." آدی ایله تورکلر ایله ساواش مئیدانینا گیریب لر.

آزربایجانیان تورک، فهمیده اند که شعارهای خوش صدای "دوهول" وار فارث ها، تنها برای گرفتن رای تورکان بوده است تا در سایه آن آرا، بر تشدید الیناسیون و از بین بردن زبان و تاریخ و تمدن و فرهنگ ما تورکان کوتاهی نکنند!

 امید که مردم تورک آزربایجان دیگر فریب، راست و چپ، اصلاح طلب و محافظه کار، ملا و عامی، دکتور یا مهندس، و  ... را نخورند و بدانند که "فراکسیون ترک" هم بخشی از همان بازی فارثیسم برای خرید وقت کافی، عملی کردن برنامه هایشان برای الیناسیون تورکان و هضم کردن تورکان در معده تعفن فارثیسم است


No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...