Monday, May 2, 2022

برای کپی-پیست بیست و چهار ساعته چقدر حقوق می گیری؟




برای کپی-پیست بیست و چهار ساعته چقدر حقوق می گیری؟

دوستی هست که در پای هر نوشته من، ده‌ها کامنت بی ربط می گذارد.
او به سوال هایی که در رابطه با کامنت هایش از او می پرسیم، جواب نمی دهد.
سوال ها و جواب های ما را نمی خواند و فقط کامنت های تکراریش را تکرار می کند.

در پیام‌های خصوصی هم برایش توضیح می دهم. فایل صوتی می فرستم. اما نه می خواند و نه پاسخ می دهد و دوباره، تکرار کامنت های کپی پیستی.

ناچار امروز مطلب زیر را برایش فرستادم:
 
راستی، تو چقدر حقوق می گیری که این همه وقت خودت را صرف کپی پیست می کنی؟

از رفتار و کپی پیست هایت معلوم می شود که هدف تو، فقط و فقط کپی پیست هست تا اجازه ندهی که دوستان به اصل مطلب توجه بکنند.

تو می خواهی با انبوه کامنت ها تکراری و کپی پیست‌های خودت، نه تنها وقت من را هدر بدهی تا نتوانم بنویسم، بلکه مرکز توجه دوستان را هم از اصل مطلب دور کرده، به موضوعات به درد نخوری که می خواهی منحرف بکنی.

از طرف دیگر، هدف تو آن نیست که بخواهی چیزی یاد بگیری یا به دیگران چیزی یاد بدهی.

حتی نمی خواهی مطلبی که من نوشته ام را بخوانی و در راستای آن مطلب، کپی کاری بکنی.

نمی خواهی سوال‌های من و دیگرانی که از تو می پرسیم را بخوانی و‌جواب بدهی.

این رفتار، تنها، نشانه بی احترامی نیست‌. این عمل تو نشان می دهد که هدف دیگری داری و آن، اتلاف وقت و انحراف مرکز ثقل موضوعات مورد نظر ما، به موضوعای مهملی است که کپی پیست می کنی است.

نمی خواهی به جوابی که به تو داده می شود، دقت بکنی و آن را قبول یا رد بکنی و بصورت انتقادی به آن بنگری.

نمی خواهی، سوالی هایی را که من یا دوستان دیگر از تو پرسیده ایم را بخوانی و پاسخ بدهی.

همه این رفتارهای تو، به من می فهماند که تو از یک جایی و برای انحراف افکار و توان من و دوستانم، دستور و پول دریافت می کنی.

همان هایی که این کار را به تو داده اند هم، به تو مواد لازم برای کپی و پیست را هم داده اند‌.
آیا می توان به چنین رابطه بی ادبانه‌ای ادامه داد؟

انصافعلی هدایت
تورنتو - کانادا
02.05.2022












  









No comments:

Post a Comment

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه ل...

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه لری میللته‌ آیدین اولمالی دیر