Tuesday, February 8, 2022

خبرگزاری ایسنا علیه صدها میلیون ترک ها و کاسه داغ تر از ارمنی ها



سلام


در خبری که با تیتر «پاشنیان برای مذاکره با اردغان شرط گذاشت» منتش کرده اید، خبرگزاری ایسنا، در باره «ادعای قتل عام ارمنی ها» موضعگیری رسمی و علنی کرده و این ادعای بدون دلیل، سند و هنوز اثبات نشده ارمنی‌ها را قبول کرده و برسمیت شناخته است.


شما نوشته اید: «سردار قیلیچ، سفیر سابق ترکیه در آمریکا که به انکار "نسل‌کشی" ارامنه به دست امپراتوری عثمانی مشهور است، به عنوان فرستاده های ویژه دو کشور تعیین شده اند.»


حال پاسخ بدهید که ایسنا کدام مدرک قابل قبول در محاکم بین المللی را در دست دارد که خود ارمنی ها آن اسناد را ندارند‌؟ 


ادعای قتل عام، طبق کدام اسناد و در کدام دادگاه اثبات شده است که شما به عنوان یک خبرگزاری مدافع آن هستید؟


آیا ایسنا، همین موضعگیری را در رابطه با قتل عام تورک ها در آزربایجان غربی و بدست ارمنی‌ها و آسوری ها را هم با همان شدت و قاطعیت مدافعه می کند و برسمیت می شناسند؟ یا چون تورک ها قتل عام شده اند، ایسنا به سکوتش ادامه خواهد داد؟


آیا ایسنا، خبرگزاری مستقل همه ملل در ایران است و از منافع ملی همه ملل در ایران، از جمله از منافع ملی تورک ها که حدود نیمی از جمعیت ایران را تشکیل می دهند، حمایت می کند؟ 

یا ایسنا، خبرگزاری ارمنستان است و از منافع ملی ارمنستانی که دشمن تورک ها است، حمایت می کند؟


کار حرفه ای خبرگزاری ها و خبرنگاران، رعایت بی‌طرفی و عدم موضعگیری در مسایلی است که هنوز در دادگاه ها اثبات نشده است. 


چرا ایسنا این بی‌طرفی حرفه ای را زیر پا گذاشته و از ادعای اثبات نشده ارمنستان حمایت و طرفداری کرده است؟ ایسنا در پی دستیابی به کدام اهداف است؟


می دانیم که بعضی از دولت‌ها، از ادعای بدون سند ارمنستان حمایت و طرفداری کرده اند ولی این طرفداری، سیاسی بوده است و هیچ نهاد حقوقی در هیچ کشوری، هنوز در این باره حکمی حقوقی صادر نکرده است.


آیا ایسنا هم موضعگیری سیاسی کرده و برای فشار آوردن به ترکیه و کسب امتیازات سیاسی از تورک ها در جهان، تورکیه و ایران است؟


اگر ارمنستان در فردا روزی، ضمن عذرخواهی دیپلماتیک، از ادعای خود دست بردارد، شما به عنوان یک خبرگزاری که کاسه داغ تر از ارمنستان شده اید و ادعای ارمنی‌ها را برسمیت شناخته و تورک ها را محکوم کرده اید، چه خواهید کرد؟


آیا شما، مجموعه تورک ها را یک ملت نمی دانید که در زیر نام چندین واحد سیاسی ولی با نام ملت تورک زندگی می کنند؟


آیا شما تورک های آزربایجان، قشقائیستان، تورکمن و ... در ایران را تورک نمی دانید و نمی دانید که برسمیت شناختن یک ادعا دروغین بر علیه تورک های عثمانی و محکوم کردن تورک ها، تنها به تورک های عثمانی ختم نمی شود و دامن احساسات انسانی و ملی همه تورک ها در جهان و از جمله در ایران را هم تحریک می کند؟


امیدوارم که ضمن اصلاح خبر، از همه ملت تورک، در هر کجای جهان و از رفتار غیر حرفه ای خودتان عذرخواهی رسمی بکنید.


انصافعلی هدایت

خبرنگار و نویسنده مستقل

تورنتو - کانادا

No comments:

Post a Comment

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه ل...

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه لری میللته‌ آیدین اولمالی دیر