Friday, February 11, 2022

آیا تک تک‌ما، عروسک‌های خیمه شب بازی متخصصان شستشوی مغزی نیستیم؟

 






آیا تک تک‌ما، عروسک‌های خیمه شب بازی متخصصان شستشوی مغزی نیستیم؟


دوستی پرسیده است:
چه بر سر ما آمده است که برخی از ما تورک‌ها، فارس تر از فارس ها از منافع فارس ها دفاع کرده و به هویت تورک‌ها حمله می کنیم؟ چه بر سر ما آمده است که از تشخیص منافع ملی ملت تورک عاجز هستیم و بجای تامین منافع تورک ها، در جهت تحکیم استعمار فارس ها بر تورک ها فعالیت می کنیم؟

پاسخ انصافعلی هدایت:

گر چه باید به این موضوع، روانشناسان در رشته های مختلف روانشناسی پاسخ بدهند اما در ایران، هیچ شاخه ای از علوم و رشته های علمی دانشگاهی در این باره آموزش داده نمی شود و تحقیق هم نمی کنند.

اما من، بشخصه، در باره توضیح این گونه مسایل غامض اجتماعی در ایران، حدود پنجاه ساعت برنامه تلویزیونی تهیه و در «گوناز‌ تی‌وی» اجرا کرده ام.

به عقیده من، همه ما، بدون استثناء و در یک‌صد سال گذشته،  از لحظه ای که نطفه‌یمان شکل گرفته تا همین لحظه که نفس میکشیم، تحت تاثیر آموزش‌های مستقیم و غیر مستقیم سیستم شستشوی مغزی پانفارس ها پان‌ایرانیست ضد حقوق انسان قرار داشته ایم و قرار داریم.

هر کدام از ما، هر طوری که فکر می کنیم، یا رفتار می کنیم یا از خود، در مقابل افکار و اعمال دیگران، عکس العمل نشان می دهیم و یا بدون هر گونه عکس العملی می مانیم، همه این افکار و رفتارها یا بی عملی‌ها، از طرف حکومت و پانفارس های شوونیست مهندسی شده‌اند.

در یک‌صد سال گذشته، پانفارس های نژادپرست، ما را برای اهداف خودشان طراحی کرده و شکل داده اند.

به همین سبب است که رفتار فردی هر یک از ما یا رفتار جمعی تورک‌ها (مثلا)، یا بی اعتمادی تورک‌ها به هموطن‌ها، به همزبان ها، همخون‌ها، و ... شان، برای سیستم اداری پانفارسبسم قابل پیش بینی است.
چرا؟
چون آن ها، این افکار و رفتارها را در ما پرورش داده اند.

آن ها می دانند که چگونه ما را به حرکت یا هیجان دربیاوردند یا چگونه ما را رام و آرام بکنند.

آن‌ها مواد لازم برای ترساندن و ترسیدن مان، حتی در تنهایی و‌ بدون دلیل واضح را، در مدارس، دانشگاه‌ها، محیط کار، محیط اجتماعی و ... در ذهن، احساس و درون ما کاشته اند.

آن ها می دانند که از آن مواد درون ما، چگونه برای ترساندن یا نگران کردن ما استفاده بکنند. چگونه، ما را منفعل بکنند. چگونه ما را به حرکت در بیاورند یا چگونه از انجام حرکت خاصی دور بکنند. یا ما، چگونه حرکت مورد نظر آن ها را بروز بدهیم.

آن ها، آگاهانه از ما، انسان هایی فرو دست، ترسو، بدون جسارت، مقلد، نگران کار، نگران درآمد، نگران فردا، نگران ... ساخته‌اند و می دانند که نگرانی، «اراده» و «توان اندیشیدن» انسان را فلج می کند و ما فلج ذهنی و ارادی هستیم.

متخصصان شستشوی مغزی پانفارس ها، عقده هایی را در درون ما بوجود آورده اند تا بتوانند بوسیله آن عقده ها، فکر ، رفتار و عکس العمل‌های ما را براحتی کنترل بکنند یا فکر و اراده ما را بخرند.

متخصصان شستشوی مغزی،  مفاهیم اساسی لازم برای زیستن انسان گونه را تحریف کرده و به ما تزریق کرده اند و تمایل به انسان گونه زیستن را در درون ما کشته اند. یا مفاهیم را برعکس مفاهیم رایج در جوامع نسبتا آزاد، به ما آموزش داده اند.

بنا بر این، اگر دزدی می کنیم، اگر در ناموس دیگران چشم داریم، اگر اختلاس می کنیم، اگر ادب و احترام سرمان نمی شود، اگر اعتیاد داریم، اگر کلاهبرداری می کنیم، اگر انتقاد پذیر هستیم یا نیستیم، اگر لجوج هستیم یا نیستیم، اگر به آزادی می اندیشیم یا آزادی برای ما بی معنی است یا درک درستی از آزادی نداریم، اگر ملت تورک را می شناسیم و برای منافع ملی ملت خود فداکاری می کنیم یا منافع ملی ملت تورک برای ما بی معنی است، و... همه این افکار، احساسات و رفتارها را سیستم شستشوی مغزی یک صد ساله، در مغز و مخ ما فرو کرده است. آن ها، ذهن و نوع نگرش ما را ساخته است.

در چنین جوامعی، سخن از مفاهیمی چون آزادی، اختیار، حقوق، انسانیت، دین، ملت، منافع ملی و ... عین دروغ است.

چون آن ها، کتاب ذهنی و احساسی و رفتاری ما را بر اساس خواست و نقشه خودشان نوشته اند و ما بر اساس سناریوی نوشته شده آن ها، فکر، احساس و رفتار می کنیم.

برای همین است که هر کدام از ماها، معجونی از رفتارهای متضاد و ضد هم هستیم.

هیچ فکر و رفتاری نداریم که براحتی و تحت شرایطی و برای دفع ضرر یا جلب منفعتی، آنها را تغییر ندهیم.
چرا؟
چون آن ها از من و تو و ما، چنین معجون بدون اندیشه آزاد، تو‌خالی، بدون هویت، و ... ساخته اند.

چرا که ما، به اراده خود، فکر و  رفتار نمی کنیم.
ما، عروسک‌های روی صحنه هستیم که دستان پشت پرده، ما را بحرکت در می آورند و سخنانی را بظاهر از زبان ما جاری می سازند.

این نکته، خیلی تلخ اما واقعی است. من، تو، او، ما ،شما و آن ها، یعنی همگی ما، سیستم شستشوی مغزی را اما با درجاتی از آگاهی و ناآگاهی، زندگی می کنیم.

انصافعلی هدایت
تورنتو - کانادا
دوازدهم (12) جنیووری‌ 2022
hedayat222@yahoo.com






No comments:

Post a Comment

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه ل...

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه لری میللته‌ آیدین اولمالی دیر