به یک انقلاب در آموخته ها نیازمندیم

 


به یک انقلاب در آموخته ها نیازمندیم


 من از این سخنان (توهین و تحقیر ملل غیر فارس) از چند جنبه ناراحت می شوم. 

اول: متوجه می شوم که دشمن تورک ها و ملل غیر فارس توانسته است، ما را بطور عمیقی شستشوی مغزی بدهد.

این شستشوی مغزی چنان عمیق انجام گرفته است که ما کلیشه‌های تحقیر آمیز آن را بدون فکر و اندیشه تکرار می کنیم و چندان هم ناراحت نشده و عکس العمل اعتراضی تند از خود نشان نمی دهیم. 

عمق فاجعه در این مسئله، بسیار عمیق تر از آنچه فکر می کردم است. 

دوم: در سایه همان سیستم شستشوی مغزی، نمی توانیم درک بکنیم که برای رهایی از شستشوی مغزی باید در ذهن، فکر و معلوملت ذهنی خود انقلاب بکنیم. 

باید بدانیم و باور بکنیم که هر آنچه که در خانه و توسط والدین و اعضای خانواده، فامیل‌ها، دوستان، رادیو، تلویزیون، سینما، تاتر، موسیقی، در مدرسه و دانشگاه و محل کار و ...  یاد گرفته ایم، همه و همه برای شستشوی مغزی ما مطراحی شده بوده است.

باید همه آن‌ها را دور بریزیم‌ و بدانیم که همه آن ها برای شستشوی مغزی ما و پدران و مادران ما ساخته سده و به همه ما در دو - سه نسل گذشته تحمیل شده است. 

سوم: این آموزش های رسمی در مدارس و دانشگاه‌ها و غیر رسمی در خانواده ها و جمع دوستان، کتاب ها، رادیو، تلویزیون و رسانه های دیگر و ...  بقدری تکرار شده‌اند که در فکر و ذهن همه افراد، در ایران، به ملکه ذهنی بدل شده است. برای همه بدیهی شده است. برایعده ای برای گفتن، برای دیگرانی جهت شنیدن و برای دستهذای دیگر جهت اجرا، به حق بدل شده است.

 برای همین است که نه کسی که آن سخنان کلیشه ای را تکرار می کند، ناراحت می شود و نه کسانی که شنونده آن سخنان هستند، ناراحت می شوند و نه مخاطبان آن سخنان عصیان می کنند. 

پس، ما باید یک انقلاب در هر آن چه فکر می کنیم که درست و صحیح است، بکنیم و همه آنچه را که در جامعه آموخته ایم را دور بریزیم و از نو، خود واقعی تورکمان را بسازیم.

تنها راه رهایی، یک انقلاب فکری و ذهنی و معلوماتی عمیق در خود خود من و تو و ما است 


انصافعلی هدایت

Comments