Tuesday, May 26, 2009

اعتصاب غذايي، دارويي و نوشيدني انصافعلي هدايت در زندان

پنچ‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۸۳


اعتصاب غذايي، دارويي و نوشيدني انصافعلي هدايت در زندان

۱۳۸۳.۰۳.۰۶
راديوفردا
امير م. كاتوزيان



از جمله خبرهايي كه امروز در ارتباط با زندانيان و متهمان عقيدتي سياسي و مطبوعاتي بازتاب يافت، يكي هم درباره انصافعلي هدايت روزنامه نگار مستقل است كه از حدود پنج ماه پيش كه به دنبال بازگشت از گردهمايي اتحاد جمهوري خواهان ايراني در برلين به تبريز بازداشت شد، همچنان زنداني است.

دختر انصافعلي هدايت به راديو فردا مي گويد: پدرش كه تا كنون پاسخي به شكواييه هاي سر گشاده به روساي سه قوه درباره نحوه بازداشت خود و رفتار با او در بازجويي و زندان و اتهامها و حكم حبس 18 ماه اش به اتهام توهين به رهبر جمهوري اسلامي و اقدام عليه نظام دريافت نكرده، اقدام اعتراضي خود را در زندان تشديد كرده است.

فاطمه هدايت: چند روز پيش پدرم با منزل تماس گرفتند كه علاوه بر اعتصاب غذا و دارو، به اعتصاب آشاميدني هم دست زدند، يعني نه غذا، نه دارو و نه آب ميل نمي كنند. دليل اين ادامه اعتصاب خودش را اين اعلام كردند كه چون حقوق يك انسان بي گناه كه در بند تهمت است، هيچ توجهي نشده به نامه هايش، به درخواستهايش هيچ توجهي نشده، براي همين به اعتصابشان ادامه مي دهند، حتي اگر بميرند و در اين راه استقامت لازم را انجام مي دهند.

ا . م . ك : از سوي ديگر شعبه آذربايجان شرقي جبهه مشاركت ايران اسلامي، بزرگترين تشكل سياسي اصلاح گراي ايران با صدور اطلاعيه اي خواستار آزادي انصافعلي هدايت شده است. تازه ترين خبر درباره بازداشت شدگان تشكلهاي سياسي اين است كه به گزارش خبرگزاري رسمي ايران، ايرنا، دادگاه انقلاب اسلامي انديمشك حكم قضايي خود را درباره چهار فعال ملي مذهبي اين شهر كه در ارتباط با تحريم انتخابات مجلس هفتم در انديمشك متهم به تبليغ عليه نظام از طريق تهيه و انتشار اعلاميه شده بودند صادر كرد.

دادگاه ياد شده شش ماه حبس تعزيري علي محمد جهانگيري، متهم رديف اول پرونده را به سيصد هزار تومان جزاي نقدي بدل از حبس تبديل كرد و حبس تعزيري 91 روزه براي هر يك از متهمين ديگر حسن عسگري، شاپور رشتو و عزت الله جعفري را براي مدت پنج سال به حالت تعليق در آورد و سرانجام در ارتباط با پرونده هاي همچنان مفتوح فعالان دانشجويي، ايلنا خبرگزاري كار ايران امروز گزارش داد علي صادقي، دبير سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي تهران كه در پي ناآراميهاي خرداد و تيرماه سال گذشته بازداشت و سپس آزاد شده بود، اكنون بار ديگر به دادگاه انقلاب اسلامي تهران احضار شده است و بايد تا نوزده روز ديگر براي پاسخگويي به اتهامات خود در شعبه 13 دادگاه انقلاب حاضر شود.


امير مصدق کاتوزيان، مصاحبه با فاطمه هدايت

(تبريز)

در این آدرش

http://iranvajahan.net/cgi-bin/news.pl?l=fa&y=1383&m=03&d=07&a=4


No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...