Tuesday, May 26, 2009

نامه سرگشاده انصافعلی هدایت به خامنه ای


نامه سرگشاده انصافعلی هدایت به خامنه ای


به : آیت الله سید علی خامنه ای ؛ رهبر جمهوری اسلامی ایرن
از : انصافعلی هدایت : روزنامه نگار آزاد و مستقل؛ عضو کمیته ی دفاع از آقای عباس لسانی
موضوع : آقای عباس لسانی ؛ زندانی سیاسی در شهر اردبیل ، در آستانه ی مرگ قرار دارد
با سلام و تسلیت فرا رسیدن سالروز مرد آزادی خواه شیعه

بدین وسیله به اطلاع می رسانم:1

همان طور که می دانید؛ قانون اساسی به همه ی ملت ایران حقوقی را داده است که در اغلب موارد ، آن “حقوق داده شده ” از طرف حکومت، نادیده گرفته شده است . در حالی که قانون اساسی تاکید ورزیده :” نمی توان با وضع قانون ” هم حقوق ملت را سلب کرد. حتی نمی توان تهاجم خارجی را هم دلیلی برای سلب حقوق ملت، دانست.

متاسفانه از ابتدای انقلاب ایران تا کنون ، در جمهوری اسلامی ، حقوق ملت ها و اقوام ایرانی از آنان، سلب شده است و آنان از حقوق اولیه ای چون داشتن مدرسه ، خواندن و نوشتن به زبان مادری ، آشنایی به تاریخ و فرهنگ خود و … محروم مانده اند .

آذری ها یکی از آن ملت های مظلومی هستند که نه تنها حقوقشان سلب شده است بلکه اگر درسال های اخیر، در پی فشار بر دولت ، برای اعاده ی حقوق از دست رفته یشان بوده اند، دسته دسته دستگیر و زندانی شده اند .می دانید که هم اکنون ده ها زندانی سیاسی و عقیدتی در زندان های استان های آذربایجان شرقی ،آذربایجان غربی ، اردبیل و زنجان وجود دارند و قابل انکار هم نیست.

یکی از همین صدها آذری دستگیر ، محاکمه و زندانی شده، “آقای عباس لسانی ” ؛ فرزند اسد ، دارای همسر و سه فرزند ، اهل و ساکن شهر اردبیل و فعال سیاسی آذری در اردبیل است که جز درخواست اجرای چند اصل قانون اساسی ، کاری نکرده است ولی برای همین خواست ها ، چندین پرونده در دادگاه ها ی انقلاب تبریز و اردبیل برای او و صدها آذری دیگر، تشکیل داده اند. همه ی این دادگاه ها غیرعلنی ، بدون دلیل و سند برگزار شده اند . قضات جوان و بی تجربه که از خشم ملت بی خبرند، تنها بر اساس گزارش های نیروهای اطلاعاتی و امنیتی شما ، آنان را محکوم کرده اند ، تحت شکنجه قرار داده و به زندان فرستاده اند.

آقای عباس لسانی، یکی از فرزندان آزادیخواه آذربایجان است که تاکنون در سه مورد به 42 ماه زندان ، 50 ضربه شلاق و 3 سال تبعید به شهر طبس محکوم شده است اما از درخواست اجرای قانون اساسی در زندان هم دست نکشیده است . او خواست هایی دارد که برای تحقق آن ها و برای دومین بار، از 28 روز قبل به اعتصاب غذا دست زده است . در نوعی حمایت از شما ، کمتر جمعیت و نهادی از او و دیگر آذری های زندانی حمایت کرده اند .

در سایه ی همین سکوت رضایت مندانه ی فعالان سیاسی ، عقیدتی ؛ حقوق بشری ، احزاب و جمعیت های ایرانی به سرنوشت این افراد، عباس لسانی در آستانه ی مرگ در پی اعتصاب غذای طولانی قرار دارد .

من به عنوان یک روزنامه نگار آزاد و مستقل ، خود شاهد ستم های دادگاه ها،نهاد های امنیتی و انتطامی شما بوده ام . شکنجه ها و زندان هایتان را تحمل کرده ام. می دانم که تحمل آن ها به خاطر قانون اساسی که مال شما است و از منافع شما حمایت می کند ، برای ما چه قدرتلخ است .

با این همه ، من از شما به عنوان بالاترین مقام سیاسی و اجرایی کشور که همه ی مسئولیت های دادگاه ها و اعمال نهادهای امنیتی ، انتظامی و قضایی هم بر عهده ی شما است ، درخواست می کنم دستور فرمایید تا عباس لسانی را از مرگ حتمی در پی اعتصاب غذای طولانی نجات داده و شرایط محاکمه و نگهداری مساعدتری برای وی فراهم نمایند .

انصافعلی هدایت
روزنامه نگارآزاد و مستقل

نامه سرگشاده

08/11/1385













No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...