Tuesday, May 26, 2009

نامه سرگشاده به : رئیس جمهور اسلامی ایران ؛ آقای محمود احمدی نژاد

نامه سرگشاده

08/11/1385

به : رئیس جمهور اسلامی ایران ؛ آقای محمود احمدی نژاد

از : انصافعلی هدایت : روزنامه نگار آزاد و مستقل؛ عضو کمیته ی دفاع ازآقای عباس لسانی

موضوع : آقای عباس لسانی ؛ زندانی سیاسی در شهر اردبیل و احتمال مرگ وی در پی 28 روز اعتصاب غذا در زندان

با سلام و تسلیت سال روز شهادت امام حسین (ع)

آقای احمدی نژاد! با خود عهد کرده بودم، به شما نامه، ننویسم. چون مخالف سیاسی شما بوده و هستم. شما را قبول ندارم اما چه کنم که جان یکی از فرزندان آذربایجان، در میان است.

همان آذربایجانی که همه ی احزاب سیاسی، جمعیت ها، مدافعان حقوق بشر، انجمن ها و افراد سرشناس ایران، درباره ی، ظلم هایی که به آن می شود، سکوت رضایت مندانه، پیشه کرده اند اما من، نمی توانم سکوت کنم؟ چرا که نه خدا و نه خلق خدا، راضی نخواهند شد.

آقای رییس جمهور! آقای عباس لسانی؛ فرزند اسد، دارای همسر و سه فرزند 6، 7 و 10 ساله ، ساکن و اهل شهر اردبیل، فعال سیاسی که اکنون در زندان اردبیل محبوس است، بعد از 28 روز اعتصاب غذا در شرایط بسیار دشواری قرار دارد. پای" جان " او در میان است.

عباس لسانی به خاطر درخواست اجرای اصول قانون اساسی و حضور بر سر قبر تنها " سالار ملی ایران ؛ باقرخان" دستگیر، شکنجه، بازجویی، محاکمه ی غیر علنی بی توجه به دفاعیه اش و محکوم شده است. دادگاه های انقلاب تبریز و اردبیل برای او پرونده های متعددی تشکیل داده اند. تنها در سه مورد، او را به 42 ماه زندان،3 سال تبعید به شهر طبس و 50 ضربه شلاق، محکوم کرده اند.

از شما خواهشی دارم ... چرا حقی را که به مردم نخواهید داد، از قانون اساسی، حذف نمی کنید تا همه، " دندان طمع قانون" خودشان را بکشند؟ به طمع حقوق قانونی خود در قانون اساسی، در مورد زبان، فرهنگ، قوم و ملت، تاریخ و تمدن، شخصیت ها و ... خود، حرف زیادی نزنند! تا مجبور شوید، آنان را به بی قانون، هرج و مرج طلبی و ... متهم و محکوم کنید.

چرا آن اصول را از قانون اساسی حذف نمی کنید تا آذری ها و دیگرملت ها ، بهانه یی برای خواستن حقوق قانونی خود و آمدن به خیابان ها، داشته باشند؟ آیا اگر آن اصول را " غیر قانونی " اعلام کنید، راحت تر و آسوده تر نخواهید بود؟

جناب رییس جمهور! متاسفانه، واقعیت آن است که اصول15 و 19 قانون اساسی از آن حذف نشده و به همه ی ملت ها ی ساکن ایران اجازه می دهد تا به زبان محلی خود تحصیل کنند. با تاریخ و ادبیات خود در دوره های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها، آشنا شوند. همان چیزی که تا کنون عملی نشده و صدها جوان و پیر، به خاطر آن ها در استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل و زنجان ، زندانی شده اند.

من به عنوان یک شاهد بر شکنجه ها و محاکمات غیر عادلانه و به عنوان یک روزنامه نگار بی طرف ، در آن خاکی که شما رئیس جمهورش هستی، ،از شما می خواهم، دستور دهید تا او را از مرگی حتمی، نجات داده و در شرایط انسانی تری نگهداری کنند.

انصافعلی هدایت

روزنامه نگارآزاد و مستقل

در آدرس زیر اصل مطلب را مشاهده فرمایید
http://www.lisani.blogfa.com/post-7.aspx

No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...