Wednesday, May 27, 2009

نامه سرگشاده: فاطمه هدايت








بسم الله الرحمن الرحيم


فتاده كار با كران گرفته گوش داوران در اين سوكوت بيكران بگو كه را صدا كند
"سيمين بهبها ني"


ملت قهرمان ايران ! مردم درد آشنا


سلام


فاطمه هدايت فرزند انصافعلي هدايت روزنامه نگار تبريزي، بدين وسيله با شما سخن از دردي مي گويم كه در يك هفته اخير بر ما رفته است دردي كه هر خانواده را ياراي تحمل آن نيست.


من امروز در خانه و پدرم در محلي نا مشخص تحت بيشترين فشار روحي قرار داريم. بي آنكه جز بي گناهي جرمي مرتكب شده باشد البته در اين ديار بي گناهي خود،كم گناهي نيست.


من به عنوان فرزند روزنامه نگار باز داشت شده تبريزي، اعلام مي دارم پدر من در تمام طول دوره فعاليت اجتماعي خويش جز براي ملت ايران، براي آزادي و دموكراسي و براي آزادي بيان وانديشه تلاش نكرده است. تلاشي كه جز در پايه قانون نبوده و هيچگاه پاي خود را فراتر از موازين قانون قرار ننهاده است. در اين حيطه شغلي آيا اطلاع رساني جرم محسوب مي شود؟آيا بيان حقيقت در چار چوب قانون نمي گنجد؟


سخن اين است كه داد گاه انقلاب كه مرجع دستگير كننده پدر من است بايد موارد اتهامي وي را بر مبناي منظومه حقوقي نظام جمهوري اسلامي اعلام دارد تا در افكار عمومي روشن شود كه در كجاي فعاليت خود از قانون تخطي كرده است كه امروز بايد اينچنين گرفتار باشد. من از قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران،خواستارم تا بر مبناي آن چيزي كه مدعي است يعني ساختن جامعه اي بر پايه عدالت علوي ، حداقل عدالت قضايي در مورد پدرم به اجرا درآيد . اين حداقل ايجاب مي كند كه پدر من از بازداشت رها شود وآزادانه وبدون ترس از بازداشتهاي مكرر به فعاليتهاي حرفه اي خود ادامه دهد0 چرا كه پدر من جاني وقاتل نيست كه آزادي وي براي جامعه خطري داشته باشد پدر من روشن فكري درد مند ومتعهد است كه از ميان مردم بر خا سته، با مشكلات افت وخيز دا شته وبا درد ورنج آشناي ديرينه دارد و بر درد مردم ايران واقف بوده است چرا كه خود نيز يكي از اولاد اين مملكت است. وي جز به جامعه خويش به چيزي نيا نديشيده و جز براي ملت دردمند ايران قدمي بر نداشته و تمام سعي خود را براي آزادي بيان و عقيده كرده است. من به عنوان فرزند وي شاهد تمامي اين صحنه ها بوده ام.من شاهد بوده ام كه پدرم ساعتها براي مردم اين مرز وبوم، براي عقيده وفكرش به بحث نشسته و تمام زوايا را مورد بررسي قرار داده .


طبق آيين داد رسي كيفري قرار باز داشت حداكثر قرار ممكنه براي يك متهم است قرار بازداشت يعني د ور كردن يك پدر از كانون خانواده وتنها رها كردن خانواده وي در هجوم مصائب اجتماعي، البته قرار باز داشت براي كساني است كه آزادي آنها براي جامعه وامنيت آن خطري جدي بدنبال داشته باشد. حال من خواستارم كه قاضي محترم پرونده، مشخص سازد كه آزادي پدرمن دراين جامعه چه خطري براي مصالح عمومي و امنيت اجتماعي دارد؟ پدرمن تنها به وبه وظيفه شغلي خود عمل كرده ودر اين عمل جز اطلاع رساني وبيان حقايق ناگفته جرمي مرتكب نشده است .


در نهايت سخني با تك تك افراد ملت ايران دارم ، ملتي كه هنوز انسانيت در وجودشان زنده است وهنوز نور حقيقت در دلشان مي تابد هم وطن من ! در طي سالهاي اخير بسياري از پاكترين فرزندان اين ملت براي بوجود آوردن دموكراسي وآزادي ،ترقي و رسيدن به جامعه اي با عدل مولا علي(ع) فقط به خاطر شما قدم در راه بس دشوار نهادند0 رنج زندان، شكنجه ، تهمت وجفاهاي بس عظيم را بر خويش هموار ساخته اند تا شما ونسل ما فارغ از دغدغه هاي سياسي - اجتماعي بتوانند حيات خود را سامان دهند و امروز پدر من يكي ديگر از چهره هاي اين صف طويل است صفي كه به درازي دو سده وسعت دارد.


برشما وما فرض است كه به دفاع از پدرم كه دفاع از هويت ايراني ودفاع از حقوق انساني خويش است، برخيزيم تا بار ديگر صداي مظلومي در گلو خفه نشود و چهره اي ديگر به باد فراموشي سپرده نشود .


ما صداي فرداي اين كشور هستيم بايد صدايي ما را همراهي كند تا ترس از تنهايي مارا به قعر دره سكوت نبرد.


با كمال سپاس : فاطمه هدايت 1/11/82

No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...